Saturday, February 4, 2012

Ilham...........

Allahu Akbar..aku benar-benar blur..kakak ipar minta tolong buatkan satu ucapan perpisahan guru besarnya.Katanya nak yang touching2 sket..Hampir sejam aku melangut depan laptop..tak datang-datang jugak ilham ni.Selalu macam tu, bila benda yang dirancang, memang susah..tp,kalau spontan..mencurah-curah idea aku..macam air.

Ya Allah, bantulah daku.Kurniakan ilham utk aku buat teks ucapan ni.Mudah-mudahan, benda yang lahir dari hati yang tulus ini, bisa memberikan kesedaran kepada mereka.Agak susah, sebab aku tidak mengenali pengetua tersebut.Walau kakakku ada berikan sedkt gmbran karektornya, ia tidak sama dgn mengenalinya secara peribadi.Aku tidak boleh gambarkan & feel tu tidak datang semudah biasa..Selalunya, aku banyak menulis dan mencoret berdasarkan apa yang aku lihat, rasai & lalui sendiri..

Bantulah daku Ya Allah..apa yang perlu aku coretkan ini?Benar-benar buntu..blur..Luaskanlah fahamkan..lapangkanlah dadaku.Semoga kata2 yg bkl dicoretkan memberi kesan dan berbekas di hati mereka..Lillahi Taala..bantu daku..kurniakan aku ilham Ya Allah..

No comments: