Monday, September 28, 2009

Salam Lebaran

Salam Lebaran.Salam Aidil Fitrah.Moga kita berjaya kembali kepada fitrah setelah sebulan melalui tarbiyyah di madrasah Ramadhan. Syawal menjelma kini untuk kita meraikan kemenangan, iaitu kemenangan kembali kepada fitrah dan akhlak mahmudah yang kita corakkan dalam bulan Ramadhan. Meraikan kemenangan mengekang hawa nafsu, kemenangan meningkatkan amal ibadah, kemenangan khatam dan mentadabbur Al-Quran, kemenangan melaksanakan tarawih sepenuhnya, kemenangan meraih Lailatul Qadr dan seribu satu kemenangan yang lain.

Layakkah aku untuk merayakan Syawal ini? Terasa begitu kerdil dan terlalu tidak layak sebenarnya. Banyak yang tidak mampu aku sempurnakan dalam Ramadhan yang lalu.Diri masih hanyut dan terleka. Bila menyedari Ramadhan telah berlalu, barulah terasa kehilangannya dan terasa kerugian yang amat sangat kerana tidak berjaya memanfaatkan peluang yang terbentang di depan mata. Masih sempatkah lagi aku menemui Ramadhan akan datang?Panjangkan usiaku Ya Allah..
Alhamdulillah, seperti yang dirancangkan aku berjaya juga akhirnya ambik gambar family pada raya yang lalu..my hubby dah g kedai gambar, print hitam putih..klasik gitu..Banyak jugakler ambik gambar..hehehe..

Raya hari tu best jugak..Asma' dapatler kumpul duit raya sket2..Prestasi agak merosot.Jumlah kutipan menurun.maybe coz gvrnmnt staff tak dapat bonus kot. Tak per, Asma' ..cuba dengan lebih gigih lagi tahun depan..(heheee..gurau jer). Bukan duit jadi target, tapi yang lebih penting moga2 dia faham makna raya...menang, ukhuwah,kekeluargaan....Tapi geram jugakler dengan si Asma' ni. Dia kan, kalau orang tak bagi duit raya,dia tak nak salam. Bila orang hulur duit...tang2 tue jugak dia gi salam.Buat malu kompeni jer..

Kat sini aku attachkan gambar2 raya untuk tatapan...


Asma' masa solat terawih kat rumah dengan umi dia..


Pose sakan, dalam kereta ke Besut (ziarah family belah abah dia)


Pagi raya ke-3, rumah Mak Long dia kat Bachok..

Ni plak, gambar kami bertiga..


Dalam kesempatan ini jugak, aku menyusun sepuluh jari memohon ribuan kemaafan atas segala keterlanjuran sikap dan kata terhadap semua. Kira 0-0 yer....



No comments: