Friday, August 19, 2011

TESIS ohhh TESIS...


Rasanya ni first time aku menulis berkenaan dgn kepeningan aku berhadapan dgn tesis. Oppss..bg yg tk mengikuti perkembangan terkini aku, di sini nk bgtau..actually aku dh resign secara rasminya daripada jwtn Pegawal Hal Ehwal Islam UiTM Shah Alam dan sekarang sdng melanjutkan pengajian di peringkat sarjana di Kulliyyah of Architecture & Environmental Design (KAED) , IIUM Gombak.

Aku dpt offer SLAB dripada CITU, UiTM Shah Alam dlm bidang Islamic Architecture (Built Environment)..bidang yg jauh tersasar daripada degree aku sblm ni (dulu degree Syariah & Undang2, UM).Asalnya aku sendiri keliru, nk accept ke tak offer ni..Lastly, setelah puas bermunajat dan meminta petunjuk Allah, akhirnya aku terima juga.Andai apa2 berlaku, aku redha & pasrah coz aku buat keputusan ni bukan dgn gerak hati semata2, namun aku berterusan memohon bimbinganNya, dan aku yakin Allah memberikan jalan yang terbaik utk aku.

Di peringkat awal ni, aku rasa masih terawang2 jugak la nk buat tesis ni..coz blm dpt gmbrn sbnr research methodology.Insya Allah, ada kelas research method next sem.Dulu2, ingatkan senang wat master..rupanya..aduii...blh thn gk ler..heheh..tp tkper, take it as a challenge..I can do it.Barrier aku, English & satu lg, ni bidang baru..aku tk dek backgroung.But, Insya Allah..semoga Allah sentiasa mempermudahkannya..Sbnrnya bnyk nk citer psl tesis, tp tetiba je rasa tkdek mood..Lately ni, mood nk menulis mmg menurun sngt2..kalau blh digambarkan dgn graf, rasanya menjunam je..

Ada mood lain..hati berbunga ceria dan bahagia.Alhamdulillah, hari ni masuk elaun TPM dlm **** something.Almost ******..satu nilai yg cukup besar pernah aku dapat..Alhamdulillah..thanx u Allah..Kekadang terfikir gk, betapa hebatnya kasih sayang Allah..tidak putus2 rezeki dan nikmat kurniaanNya..bersyukur sngt2..Insya Allah, bersyukur bkn skdr ungkapan di bibir tp mesti dimanifestasikan melalui perbuatan.Insya Allah..

Sat lg nk kuar.Malam ni ada ifthar kt luar.Mkn steamboat...Hrp2 tk tergoda dan lemah imanla..Mkn-makan jugak , terawih jgn miss plak..(muhasabah diri sendiri)..Ok daa....luv u all..

No comments: