Friday, December 14, 2007

FULL HOUSEWIFE




Buat pertama kali dalam hidup aku lepas grad, aku jdk suri rumahtangga sepenuh masa.. fuhh..best gak..seingat aku, lps grad mac 2005, aku terus keja, n cuti dua bulan jer..tu pun berpantang...tp still kena marking paper..tak leh rest bebetul.. but, start awal disember ari tu, aku resign dr kolej ptpl..dapat offer uitm jengka.aku resign awal sebulan,utk buat pelbagai preparation, especially blaja keta.best sngt2 dok umah nie..setakat ni, rutin harian aku..bangun pg..kol 6 lbh..iron baju keja husband...then masak porridge utk baby asma'..pastu continue tido blk. dalam kol 8.30 ..biasanya baby aku dah merengek, lapar..so, aku bangun susukan..mandi n suapkan dia mkn... lps tu..buat aper2 yang patut..basuh kain, kemas rumah..lipat kain..and bla..bla.. aper yang seronoknyer jdk housewife ni, fikiran rileks jer..tak tension n serabut dok fikir mslh keja..hati rasa lapang sngt2...ishh...hopefully, ada rezeki husband dpt gaji 6 ribu ke atas..time tue, mmg aku bercita2 utk jadik full housewife.. plng seronok..dapat main n layan karenah baby asma'..terlalu membahagiakan...

No comments: