Friday, December 28, 2007

Zahir Tak Terucap



Entahlah..tak terluah dengan kata-kata.Benarnyer,hanya Allah yang tahu betapa penatnyer aku hari ni.Terlampau penat, tak boleh tidur.Nak bernafas pun rasa cam sesak semacam jer.. Actually, ari ni aku dan husband pergi ke Jengka.Cuci rumah yang kami baru nak masuk.Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi kerana mempermudahkan urusanku..dapat quarters UiTM.Aku dimaklumkan sebenarnya ramai yang tengah queue, but mungkin rezeki baby Asma'..kami dapat rumah tu.Yelah..aku pujuk pihak pengurusan UiTM supaya bantu aku coz husband tak dok sama..dia kt KL..lagipun , aku bgtau yang aku tak blh bwk keta..maybe diorang kesian kot..Syukran Ya Allah. Rumah tu, boleh tahan ler..besar jgk kalau nak dibandingkan dengan flat yang aku duduk sekarang.Ia teres dua tingkat.Rasa sepi gak.nak duduk berdua ngan Asma' jer.Aku ngan husband pulun ler dok basuh n cuci rumah tue.Rumah besar..letih sngt.Sapu..mop..bilas..lap..fuhh..nak patah tulang belakang aku.kesian kat my hubby,menitik2 peluhnya..rasa nak terpeleut tulang belikat pun ada...lama tak buat keja berat..leher aku toksah cakapler..dah rasa terkehel semacam je.. Banyak gak kerosakan kt umah tu..cam bilik air tak brapa ok..lampu tak nyala..tingkap takdek..n mcm2 lg ler..but sejujurnya..aku dah cukup bersyukur.Sekurang-kurangnya dah ada tempat berteduh yang selesa.Kalau nak dibandingkan dengan orang yang tidur di jalanan atau yang tinggal di setinggan yang dirobohkan, rasanya aku lebih bertuah.Paling aku rasa bersyukur sangat sebab ia dekat dgn tempat kerja...berhampiran dengan nurseri baby asma'...keselamatan agak terjamin coz ada guard...n sewa dier dlm RM 210.00..(tolak elaun perumahan jer).Kalau menyewa kat luar, maunyer RM 500.00 ke atas cam aku dah survey. Apa yang ingin aku kongsi dengan u all..dalam hidup ni, kita tidak boleh terlalu mengharapkan kesempurnaan datang kepada kita namun kita yang perlu berusaha mewujudkan kesempurnaan itu.Setiap yang dikurniakan pada Allah tidak kira besar atau kecil adalah rezeki yang wajar disyukuri..Segala kejadian pasti ada hikmah tersirat di sebaliknya..Apa yang ada wajar dihargai dan apa yang tiada usah disesalkan..Belajar menerima kesederhanaan kerana hidup yang cemerlang perlu disertakan keseimbangan..Yakin dan pasrah terhadap Allah, nescaya Allah akan membuka pintu keluar dari segala kemelut dan kesulitan yang kita hadapi. Syukran Ya Allah...Kesyukuranku tidak mampu kuluah dengan kata-kata namun aku cukup berterima kasih atas segala kurniaan-Mu dan nikmat yang Engkau limpahkan padaku.

1 comment:

Unknown said...

semoga cepet sembuh dari penderitaan. hehe, sory ya ku pake gambar mawar di blogmu. salam kenal dari malang