Friday, May 14, 2010

Hasbunallah wa ni'mal wakil..

Alhamdulillah..syukur padaMu Ya Allah. Terasa begitu kerdil diri ini. Diuji sedikit pun sudah hampir tewas..Apatah lagi andai Kau datangkan ujian yang lebih besar.Malunya aku Ya Allah..Aku cukup2 malu padaMu..
Sedangkan orang lain diberi ujian yang lebih berat daripada ini..tak tahu bagaimana untuk aku gambarkan..betapa aku benar-benar bersyukur atas kurniaanMu ini.
Menangis dan betul2 sebak aku sebaik sahaja aku bukak statement bank pg ni...Alhamdulillah..syukur dan lega sngt..duit dh masuk..Tk boleh nk citer kt orang..rasa gembiranya.Dua tiga hari lepas, keadaan kami benar2 tersepit..Kalau citer pun org tk percaya..tp itulah realitinya. Memang tk dek duit..sampai korek tabung Asma'.Aku tk plak bercerita kesusahan aku kt orang..malas nk bebankan fikiran mereka dgn masalah aku.Kalau ikutkan, boleh jer nk mintak dari org2 yang berhutang byr blk..coz terdesak..tp aku fhm..diorang pun bnyk mslh...prinsip aku, tkkan mintak diorang byr blk hutang ..kalau tk byr pun, aku kira halal dan sedekah je..(utk adik beradik la)..
Aku bersangka baik ajer..Moga2 Allah akan bantu.Kalau citer kt orang..masalah belum tentu lepas. Mengadu sahaja dengan Allah. Dia lebih tahu & fhm..Husnu dzon..Allah pasti akan berikan jalan keluar utk segala kesulitan yang dihadapi.Tk boleh sesekali mengeluh..
Satu lg, skdr nk share..walau tk dek duit cmner pun , seboleh mungkin aku cuba berikan layanan
terbaik utk tetamu. Ikhlas belanja kwn..w/pun poket kering.. Tak sampai RM10 kita keluarkan utk kwn..berganda-ganda Allah balas..Subhanallah..
Jgn berhenti berharap..jgn putus asa dari rahmat Allah..optimis..selagi hidup..rezeki tu akan ada..Org mati je dh tkdek rezeki..dh terputus..Berdoa tu jgn putus..amalan kena jaga.Sedikit yg kita bagi kt Allah, lebih banyak lagi Allah gantikan.
Aku tk tau nk citer cmner..tp benar skali..kalau kita bertaqwa pada Allah..berserah diri dan letakkan pergantungan hanya pada DIA,pasti Allah akan berikan jalan keluar pada kita..dengan cara yg tk pernah kita sangkakan...Baca, hayati dan praktikkan Ayat Seribu Dinar..Kalau asyik mengeluh..rezeki yg dh nk masuk pun Allah tarik balik..
Subhanallah..Alhamdulillah..Allahu Akbar..tk terucap syukurku..

No comments: